4 největší mýty o čokoládě
Publikováno dne 08. 01. 2016, Kategorie Zdraví a sport
2872 shlédnutí

4 největší mýty o čokoládě

Oblíbená neřest a vášeň, jejíž chuti málokdo odolá. Ne náhodou ji spojujeme s hříšnými myšlenkami a tajně skrývaným potěšením. Ale opravdu musí být všechno, co je dobré, nezdravé? V čokoládě byla naopak potvrzena přítomnost antioxidantů, polyfenolů a dalších pro zdraví příznivých látek. Přesto se o čokoládě šíří řada mýtů a pověr. Co jsou jen výplody naší fantazie, a co se zakládá na pravdě?

1) Čokoláda způsobuje akné

Čokoláda

Nejen akné, ale i další kožní choroby bývají často sváděny na přehnané mlsání čokolády. Ve skutečnosti jediná souvislost, kterou bychom mezi zvýšeným výskytem pupínků a konzumací sladkého (a také mastného) jídla našli, je fakt, že chuť na tyto potraviny stoupá v období hormonálních změn.

 

Za výskytem akné stojí v první řadě zvýšená produkce kožního mazu. Konzumace některých jídel ale možná vliv mít může. Podle studie provedené na Univerzitě v New Yorku ovlivňují kvalitu pleti potraviny s vysokým glykemickým indexem - například bílé pečivo nebo hranolky. Podobný vliv se ale tvrdí i u soli nebo odstředěného mléka.

 

Ať už pravda leží v čemkoliv, jasné je, že zdravá a vyvážená strava ke krásné pokožce dopomůže spíše než mastné jídlo z fastfoodu.

2) Ovlivňuje hladinu cukru v krvi

Představa, že čokoláda je tím nejhorším, s čím se může diabetik potkat, je opět mylná. Čokoláda má relativně nízký glykemický index. Oproti jiným pochoutkám obsahujícím rychle stravitelné cukry, hladina krevního cukru při konzumaci čokolády stoupá jen pozvolna. Výjimečně si tak malé množství čokolády mohou dopřát i lidé trpící diabetem.

3) Po čokoládě se zkazí zuby

Čokoláda

Právě naopak. Podle některých průzkumů čokoláda nejenže zubům nijak neškodí, obsahuje navíc taniny, které vzniku zubního kazu brání. Čokoláda také obsahuje kyselinu šťavelovou, která potlačuje výskyt kyselin narušujících zubní sklovinu. A překvapivě i v mléčné čokoládě jsou látky s pozitivním vlivem na náš chrup - hádáte správně, je to bílkovina mléka, která brání vzniku kazu.

 

To, co kazí zuby především, je cukr. Předchozí poučení o prospěšnosti čokolády tedy platí jen v případě, že konzumujete v přiměřeném množství především kvalitní čokoládu, ve které převažují kakaové součásti nad množstvím cukru. Vhodnou volbou jsou například nové tenké 70% čokolády Carla, s výborným poměrem cena-výkon. Snadno je schováte do kabelky a v malém množství rozhodně prospěje.

4) Čokoláda vyvolává migrénu

Ani souvislost mezi bolestmi hlavy a zvýšenou konzumací čokolády nebyla nikdy potvrzena. Přesto se to často tvrdí. Vzhledem k tomu, že spouštěče migrény bývají velmi individuální, může pro někoho být čokoláda subjektivně příčinou bolestí. Stejně jako káva, glutamát sodný, citrusy, červené víno nebo třeba zrající sýry. Příčinou by pravděpodobně mohla být látka zvaná tyramin, kterou tyto potraviny obsahují.

 

Někteří lidí mohou trpět nedostatkem enzymů, které tyramin odbourávají - nadměrné množství této látky v krvi následně vede k bolestem hlavy. Takže způsobuje čokoláda migrénu? Ano i ne, na vysvětlení některých onemocnění si přece jen budeme muset ještě počkat.

 

Máte-li chuť na sladké, přečtěte si nejlepší recepty na tolik oblíbené sušenky.

 

Staňte se fanouškem naší stránky a už nepřijdete o žádný článek:
Máte s partnerem společný oblíbený seriál?
Ano (42 %)
Ne (42 %)
Nevím (17 %)

Oblíbené články

5 tipů na zdravou snídani, která vás zaručeně nastartuje! 5 tipů na zdravou snídani, která vás zaručeně nastartuje!

20 jednoduchých způsobů, jak rychle zhubnout už za týden 20 jednoduchých způsobů, jak rychle zhubnout už za týden

3 tipy pro krásnější ráno 3 tipy pro krásnější ráno

 Sportovní tipy, jak si zpříjemnit pohyb: zlehka a zábavně Sportovní tipy, jak si zpříjemnit pohyb: zlehka a zábavně

8 ingrediencí, kterými zpestříte své recepty na saláty 8 ingrediencí, kterými zpestříte své recepty na saláty

3 důvody, proč dát šanci menstruačnímu kalíšku 3 důvody, proč dát šanci menstruačnímu kalíšku

6 jednoduchých kroků k udržení dobrého zdraví vašeho těla 6 jednoduchých kroků k udržení dobrého zdraví vašeho těla

10 potravin, které si dává denně k jídlu 9 výživových poradkyň 10 potravin, které si dává denně k jídlu 9 výživových poradkyň

3 rady, jak získat pevný vypracovaný zadek 3 rady, jak získat pevný vypracovaný zadek

4  tipy, jak zatočit se stresem z pohodlí vašeho domova 4 tipy, jak zatočit se stresem z pohodlí vašeho domova

8 praktických rad pro prevenci rakoviny 8 praktických rad pro prevenci rakoviny

4 důvody, proč je kokosový olej můj nenahraditelný pomocník 4 důvody, proč je kokosový olej můj nenahraditelný pomocník

3 rady, jak zatočit s nepříjemným zánětem močového měchýře 3 rady, jak zatočit s nepříjemným zánětem močového měchýře

3 metody přerušovaného hladovění pro začátečníky: výhody, nevýhody a zdravotní přínosy 3 metody přerušovaného hladovění pro začátečníky: výhody, nevýhody a zdravotní přínosy

5 skvělých přínosů aktivního uhlí pro naše zdraví 5 skvělých přínosů aktivního uhlí pro naše zdraví

Komentáře

    Vložit nový komentář

    Další zajímavé

    10 tipů jak přimět muže, aby se do vás zamiloval (2 díl) 10 tipů jak přimět muže, aby se do vás zamiloval (2 díl)

    17 originálních nápadů, jak využít nepotřebnou mapu 17 originálních nápadů, jak využít nepotřebnou mapu

    10 věcí, které jsem měla vědět předtím, než jsem podala žádost o rozvod 10 věcí, které jsem měla vědět předtím, než jsem podala žádost o rozvod

    15 neuvěřitelně jednoduchých kosmetických triků 15 neuvěřitelně jednoduchých kosmetických triků

    7 zásadních chyb ve stylu oblékání 7 zásadních chyb ve stylu oblékání

    5 rad, jak se správně líčit pod dioptrické brýle 5 rad, jak se správně líčit pod dioptrické brýle

    7 typů fotek vašeho přítele, které byste měli mít 7 typů fotek vašeho přítele, které byste měli mít

    20 způsobů jak zhubnout, odpustíte-li si těchto 500 zbytečných kalorií denně 20 způsobů jak zhubnout, odpustíte-li si těchto 500 zbytečných kalorií denně