10 důvodů, proč začít s pole dance
21. 09. 2016, Kategorie Zdraví a sport
5401 shlédnutí

10 důvodů, proč začít s pole dance

Tereza Žižlavská

Už to bude přes rok, co jsem s tímto úžasným sportem začala a přihlásila se do kurzu pro začátečníky ve studiu v Praze. Kdyby se mě někdo zeptal, co je to pole dance, odpověděla bych mu, že je to nesmírně těžký, fyzicky náročný sport, který si ovšem okamžitě zamilujete.

 

Laicky řečeno by se tomu dalo říkat akrobacie na tyči, ale i pole dance se dělí na mnoho kategorií. Tento sport mohou dělat všichni, kteří se jen tak lehce nevzdávají a chtějí dávat do sportu tělo i duši. Pokud nejste nijak fyzicky zdatní, nemusíte se bát, pole dance může dělat opravdu každý. Začátky jsou těžké, ale věřte mi, všechno jednou půjde.

Jak probíhá první lekce pole dance, co mám očekávat a co si vzít s sebou?

Není se čeho bát, v prvních lekcích se naučíte šplh na tyči, pár různých otoček a hlavně se bude trénovat fyzička. Již během prvního kurzu se naučíte prvky na tyči jako je sed na tyči, crucifix, nebo spin s názvem diamantová balerína. Chvíli trvá, než dostanete potřebnou sílu do rukou. Očekávejte také pár modřin, které k pole dancu neodmyslitelně patří, avšak s postupem času už je ani nebudete vnímat, nebo zcela vymizí. A co vzít s sebou? Postačí kraťasy, nějaký top, vodu (!) a po nějaké době je potřeba koupit si tekuté magnesium, aby tyč při prvcích neklouzala.

Pole dance

(©AM Photography Studio s.r.o. - na fotce Lucie Mandelíková)

 

Není to trochu vulgární sport?

Tento fakt bych velice ráda všem vyvrátila, pokud si někdo při slově pole dance tanečnice vybaví striptýz a barové striptérky, tak je na omylu. Pole dance s tímto nemá nic společného, jediné, co je spojuje je právě tyč. Ale všechno se dá zařídit podle vašich potřeb. Pokud chcete být sexy a mít sexy choreografie, ani v tom Vám pole dance bránit nebude. Choreografie jsou různé. Já se rozhodla jít spíš cestou PoleArt.

Zvládnu všechny prvky? Jak často bych měla na trénink chodit?

Všechno je o vytrvalosti. Jak už jsem psala, začátky budou těžké, ale časem ruce o hodně zesílí a tím budete zvládat těžší a těžší prvky. Samozřejmě důležité je posilovat a protahovat celé tělo, ale ze začátku je hlavní zaměřit se hlavně na ruce. Na fotkách můžete vidět například mojí úžasnou trenérku Luu, která už je na té nejvyšší úrovni pole dance. Trénink je za mě ideální 2x v týdnu, ale ze začátku postačí jednou, v kurzu je většinou 12 lekcí po jedné za týden. Uvidíte, jak po jednom tréninku padnete únavou.

Pole dance - trenérka

(© TG. Photography, na fotce Lucie Mandelíková a Yayu Lopatio)

Proč bys měla začít?

 

  • Protože je to nádherný sport
  • Protože si dáš pořádně do těla a zvýšíš svoji fyzickou kondici
  • Tak či tak, je to sexy sport
  • Zkusíš něco nového
  • Protože se to jmenuje pole DANCE, naučíš se i krásné choreografie!
  • Najdeš sport, do kterého můžeš vložit kus sebe.
  • Budeš na sebe pyšná za každý nový prvek!
  • Poznáš nové, skvělé lidi
  • Budeš mít možnost zúčastnit se soutěží a vystoupení
  • Oslníš tím, co dokážeš!
 

Pole dance

(© TG. Photography, na fotce Vanesa Visková)

Takže, směle do toho!

  

Přečtěte si i jak najít vnitřní klid.

Máte ráda na mužích vousy?
Ano (45 %)
Ne (43 %)
Nevím (12 %)

Oblíbené články

5 zásad zdravého pitného režimu 5 zásad zdravého pitného režimu

10 prověřených cviků, které vám zaručí skvělé výsledky 10 prověřených cviků, které vám zaručí skvělé výsledky

3 rady, jak zatočit s nepříjemným zánětem močového měchýře 3 rady, jak zatočit s nepříjemným zánětem močového měchýře

7 tipů jak proměnit sex na fantastické kardio cvičení 7 tipů jak proměnit sex na fantastické kardio cvičení

 Jak být šťastnější za 10 minut Jak být šťastnější za 10 minut

4 rady, jak s malým miminkem zvládnout horka 4 rady, jak s malým miminkem zvládnout horka

5 výhod ekolahví 5 výhod ekolahví

4 tipy, jak začít pravidelně cvičit 4 tipy, jak začít pravidelně cvičit

4 výhody stoprocentně účinného nápoje na hubnutí 4 výhody stoprocentně účinného nápoje na hubnutí

 Jaká rizika může mít pomalá chůze pro naši dlouhověkost Jaká rizika může mít pomalá chůze pro naši dlouhověkost

7 překvapivých příznaků, že trpíte nedostatkem bílkovin 7 překvapivých příznaků, že trpíte nedostatkem bílkovin

 Run for your Bun! Kavárna, kde za jídlo neplatíte Run for your Bun! Kavárna, kde za jídlo neplatíte

7 rostlin, díky kterým se snáze zbavíte negativní energie 7 rostlin, díky kterým se snáze zbavíte negativní energie

10 potravin, které si dává denně k jídlu 9 výživových poradkyň 10 potravin, které si dává denně k jídlu 9 výživových poradkyň

7 životních změn pro šťastnější život, s kterými můžete začít ráno 7 životních změn pro šťastnější život, s kterými můžete začít ráno

Komentáře

    Vložit nový komentář