Více než dva šálky kávy denně mohou u žen snižovat množství tělesného tuku
17. 05. 2020, Kategorie Zdraví a sport
143 shlédnutí

Více než dva šálky kávy denně mohou u žen snižovat množství tělesného tuku

https://www.mindbodygreen.com/articles/more-than-2-cups-of-coffee-per-day-may-lower-body-fat-in-women?

Pokud se snažíte snížit spotřebu kávy, možná to budete chtít znovu zvážit - nebo budete chtít dokonce zvýšit její spotřebu. Studie publikovaná v časopise Journal of Nutrition zjistila, že ženy, které pijí více než dva šálky kávy denně, mají menší množství celkového tělesného tuku než ženy, které pijí méně kávy.


Vědci z Anglia Ruskin University zkoumali dva roky data, která získali od účastníků Národního průzkumu zdraví a výživy. Průzkum zahrnoval muže i ženy ve věku 20 až 69 let.

Poté, co studovali vztah mezi konzumací kávy účastníků a celkovým množstvím tělesného tuku, zjistili pro milovníky kávy dobré zprávy .

Co výzkum ukázal?

 Více než dva šálky kávy denně mohou u žen snižovat množství tělesného tuku

Ženy ve věku 20 až 44 let, které pily mezi dvěma až třemi šálky kávy denně, měly o 3,4% méně tělesného tuku než ty, které ji pily jen zřídka. Ženy mezi 45 a 69 lety, které pily více než čtyři šálky denně, vykazovaly ještě nižší procento tuku (4,1%).


Muži, kteří pili kávu pravidelně, měli nižší tělesný tuk než občasní konzumenti, ale vztah byl méně významný.

Přestože si vědci nejsou jistí, proč káva snižuje tělesný tuk, vedoucí autor studie, Lee Smith., Ph.D., ve zprávě uvedl, že v kávě mohou existovat bioaktivní látky - jiné než kofein - které regulují hmotnost.


„Káva nebo její účinné složky by mohly být začleněny do strategie zdravé výživy, aby se omezilo působení chronické zátěže související s epidemií obezity,“ uvedl.

Je možné pít příliš mnoho kávy?

 Více než dva šálky kávy denně mohou u žen snižovat množství tělesného tuku

Odbornice na tělesný pohyb a výživu Shawn Talbott, M. S., sice považuje kávu za „zdravou stravu“, ale uvedla, že při nadměrné spotřebě může vzniknout určité nebezpečí.

Příjem příliš velkého množství kofeinu (což je pro většinu lidí 400 mg nebo čtyři šálky denně), může vést k úzkosti, bušení srdce a zvýšené hladině kortizolu, řekla Talbott.

Podle studie měla naštěstí káva bez kofeinu na tělesný tuk stejné účinky jako káva s kofeinem.

I když může existovat souvislost mezi kávou a tělesným tukem, je důležité sledovat hladinu kofeinu a nadále jíst vyváženou stravu. Káva by neměla být používána jako prostředek pro hubnutí.

Miluji kávu, a tak mne potěší každá informace o jejím pozitivním vlivu na zdraví. Jestli se chcete dozvědět i něco víc o jejím zpracování, přečtěte si také článek 3 tradiční techniky zpracování kávy - washed, natural, honey


Cítíte se někdy nedoceněně?
Ano (71 %)
Ne (11 %)
Nevím (17 %)

Oblíbené články

11 kroků ke skvělé pleti 11 kroků ke skvělé pleti

25 nejlepších způsobů jak se zbavit tuku na bříšku 25 nejlepších způsobů jak se zbavit tuku na bříšku

3 způsoby, jak lépe usínat 3 způsoby, jak lépe usínat

 Jaká rizika může mít pomalá chůze pro naši dlouhověkost Jaká rizika může mít pomalá chůze pro naši dlouhověkost

4 prospěšné cviky, které můžete dělat kdekoliv 4 prospěšné cviky, které můžete dělat kdekoliv

 Zdravě vypadající pleť není samozřejmost. Co (ne)dělat, abyste ji měla i vy? Zdravě vypadající pleť není samozřejmost. Co (ne)dělat, abyste ji měla i vy?

4 tipy, jak začít pravidelně cvičit 4 tipy, jak začít pravidelně cvičit

 Z ošklivého kačátka krásnou labutí? Jde to! Z ošklivého kačátka krásnou labutí? Jde to!

5 důvodů, proč si pořídit psa 5 důvodů, proč si pořídit psa

 Super zdravá přísada, která dodá vašim dobrotám chuť bílé čokolády Super zdravá přísada, která dodá vašim dobrotám chuť bílé čokolády

 Run for your Bun! Kavárna, kde za jídlo neplatíte Run for your Bun! Kavárna, kde za jídlo neplatíte

5 důvodů, proč se stát příznivcem obuvi barefoot 5 důvodů, proč se stát příznivcem obuvi barefoot

Komentáře

    Vložit nový komentář