Velká chyba, kterou děláme při keto dietě + co s tím?
04. 04. 2020, Kategorie Zdraví a sport
131 shlédnutí

Velká chyba, kterou děláme při keto dietě + co s tím?

https://www.mindbodygreen.com/articles/the-one-mistake-were-making-on-a-keto-diet-how-to-fix-it-according-to-an-rd?

Co dělat a co nedělat při keto dietě je poměrně dobře známé. Má převládat protein a zdravé tuky, za každou cenu se musíme vyhýbat sacharidům a udržovat svůj cukr na minimu. Můžeme si zopakovat, že během keto diety máme udržovat zvýšenou hladinu ketonů v krvi. Díky tomu je ovlivněna řada fyziologických procesů v lidském organismu. Jak k tomu dochází? Vedle půstu či hladovění je ketogenní dieta jediným stravovacím stylem, při kterém lidské tělo přepne do režimu odborně nazývaného ketóza. Během ketózy tělo v játrech vytváří látky zvané ketony, které zásobují tělo energetickými substráty namísto glukózy, které je v organismu mnohem méně než při běžném stravování. Proč je to výhodné? Lidské tělo si totiž tvoří ketony z tuků. Proto je keto dieta považována za efektivní nástroj pro redukci tukové tkáně. A jaké je správné rozdělení živin při keto stravování? Sacharidy 0–5 %, bílkoviny 15–20 %, tuky 75–80 %.                

Dietoložka a diabetoložka Ali Miller, R.D., si  myslí, že dodržovat keto dietu není tak jednoduché

 Velká chyba, kterou děláme při keto dietě + co s tím?

Většina lidí se domnívá, že je zdravé, když nahradí cukr nekalorickými umělými sladidly. Při keto dietě  se omezuje cukr, protože může vést ke zvýšení hladiny glukózy v krvi a neovladatelným „chutím“. Nekalorická sladidla jsou však také škodlivá.


Rozloučíme se s cukrem, což je dobrá věc. Ale závislost na cukru nahrazujeme jinou zneužívanou látkou: nekalorickými sladidly. A ať už jsou chemického původu nebo „přírodní“, většina z nich způsobuje zažívací potíže. Podle Ali Miller jsou sladidla s nulovým obsahem kalorií bakteriostatická, což znamená, že mohou likvidovat užitečné bakterie ve střevech, a tím bránit zdravému mikrobiomu v těle.

 Velká chyba, kterou děláme při keto dietě + co s tím?

Miller dále říká, že sladidla s nulovým obsahem kalorií vyvolávají podobnou glukózovou odpověď jako tradiční cukr. Na vašem jazyku je receptor chuti zvaný „glukagon-like peptid“ (GLP1), který způsobuje, že vaše tělo reaguje na sladkou chuť. Takže i když možná nejíte sladké nezdravé jídlo, vaše tělo může stále reagovat na samotnou sladkou chuť. V naší společnosti převládá škodlivá norma, že po jídle potřebujeme něco „sladkého“. Přesvědčujeme sami sebe, že nám při použití umělých sladidel nic nehrozí, i když bychom si raději měli odvykat od sladkých chutí v našem jídelníčku a zaměřit se spíš na hodnotná, vychucená slaná jídla.


Vyvážené formy cukru - stejně jako obsah cukru v ovoci - jsou zdravé pro vyrovnanou stravu keto. Lidé mají často falešný koncept keto. „Ale dokud metabolicky produkujete ketony, stále jste v keto," říká dietoložka. To znamená, že i když použijete v receptu nějaký kokosový cukr, stále máte možnost dodržovat keto dietu, kdy vaše tělo vytváří dostatek ketonů.

 Velká chyba, kterou děláme při keto dietě + co s tím?

Sečteno a podtrženo: Pokud si vezmete trochu kokosového cukru nebo polovinu banánu, tato sladidla bývají vhodnější pro váš zažívací systém než půl šálku umělého sladidla erythritol.


O keto dietě naleznete na Internetu mnoho informací. Ať už je to průvodce pro začátečníky nebo seznam potravin vhodných pro tuto dietu. Můžete se podívat také na článek 12 trendů pro zdraví a wellness v roce 2020

Cítíte se někdy nedoceněně?
Ano (72 %)
Ne (10 %)
Nevím (18 %)

Oblíbené články

3 rady, jak získat pevný vypracovaný zadek 3 rady, jak získat pevný vypracovaný zadek

5 tipů, jak zpevnit svaly pánevního dna 5 tipů, jak zpevnit svaly pánevního dna

4 přírodní energetické nápoje na povzbuzení 4 přírodní energetické nápoje na povzbuzení

10 prověřených cviků, které vám zaručí skvělé výsledky 10 prověřených cviků, které vám zaručí skvělé výsledky

3 metody přerušovaného hladovění pro začátečníky: výhody, nevýhody a zdravotní přínosy 3 metody přerušovaného hladovění pro začátečníky: výhody, nevýhody a zdravotní přínosy

5 tipů na zdravou snídani, která vás zaručeně nastartuje! 5 tipů na zdravou snídani, která vás zaručeně nastartuje!

4 cviky pro pevnější prsa 4 cviky pro pevnější prsa

6 benefitů pobytu na čerstvém vzduchu 6 benefitů pobytu na čerstvém vzduchu

 Zdravě vypadající pleť není samozřejmost. Co (ne)dělat, abyste ji měla i vy? Zdravě vypadající pleť není samozřejmost. Co (ne)dělat, abyste ji měla i vy?

5 důvodů, proč se stát příznivcem obuvi barefoot 5 důvodů, proč se stát příznivcem obuvi barefoot

3 způsoby, jak lépe usínat 3 způsoby, jak lépe usínat

 Proč předstíráme v práci emoce Proč předstíráme v práci emoce

5 dobrých rad pro výběr domácí infrasauny 5 dobrých rad pro výběr domácí infrasauny

 Super zdravá přísada, která dodá vašim dobrotám chuť bílé čokolády Super zdravá přísada, která dodá vašim dobrotám chuť bílé čokolády

10 způsobů, jak si můžete pomoci při panické atace 10 způsobů, jak si můžete pomoci při panické atace

13 pádných důvodů, proč meditovat každý den 13 pádných důvodů, proč meditovat každý den

Komentáře

    Vložit nový komentář