5 příznaků, že pijete málo vody
Publikováno dne 09. 09. 2015, Kategorie Zdraví a sport
6121 shlédnutí

5 příznaků, že pijete málo vody

http://www.powerofpositivity.com/5-signs-need-drink-water/

Věděli jste, že 25% dětí a teenagerů nepije přes den čistou vodu jako součást denního přijmu tekutin?

 

Také překvapivá část dospělých nepije dostatek vody. Podle studií polovina Američanů nepije doporučované denní množství vody. Mnoho lidí místo toho za den vypije nespočet kofeinových drinků, aby měli dostatek energie na den. Zapomínají ale pít to nejdůležitější pro přežití. Nedostatečný příjem vody může vést k vážným zdravotním problémům jako jsou zažívací obtíže, zánět močových cest, předčasné stárnutí nebo úzkost.

 

Voda tvoří 55%-65% našeho těla. To znamená, že ji potřebujete pít opravdu hodně. Voda, kterou vypijete, se spotřebovává třeba když cvičíte nebo děláte jiné aktivity. Proto je potřeba ji doplňovat. Zároveň je také spojena se správnou funkcí celého těla, takže nám doslova dává život.

 

Takzvaná „vodní epidemie“ se rozrůstá. A lidi začíná zajímat, jak vypít optimální množství vody. I přes tuto snahu je však dobré poznat signály těla, když si říká o více vody.

 

Zde naleznete 5 znaků toho, že pijete málo vody:

1) Máte sucho v ústech, suchou kůži a oči

Jeden z nejsnáze rozpoznatelných příznaků, že jste zanedbávali pitný režim, se ukáže vždy na kůži. Pokud nepijete dostatečné množství vody, nevypotíte dostatečné množství toxinů. Ty se v kůži nashromáždí, což znamená, že se póry začnou ucpávat a utvářet pupínky. Pot také zbavuje tělo vnitřních toxinů. A protože kůže je ten největší orgán, spousta toxinů se vyplavuje právě skrz kůži.

 

Máte-li suché oči, mohl by být příčinou i nedostatek vody. Tento problém může být velmi nepříjemný, zvlášť pokud nosíte kontaktní čočky. Ujistěte se proto, že s sebou máte všude lahev s vodou, abyste nezapomínali pít. A samozřejmě, sucho v ústech je dostatečně zřejmým signálem nedostatku vypité vody. Voda toho pro naše tělo dělá mnoho, a všeobecně, tento pocit sucha můžete pocítit kdekoliv na těle.

2) Na toaletu nechodíte často, a pokud už jdete, má vaše moč tmavě žlutou až hnědou barvu

Toto je známý znak toho, že byste měli pít více vody. Upřímně, většina lidí nechodí dostatečně často na toaletu, tím pádem toxiny prostě zůstávají ve vašem těle. Voda napomáhá toxiny z těla vyplavovat. A co víc, udržuje vaše ledviny v dobrém stavu. Pokud na toaletu chodíte jen párkrát za den, měli byste zvýšit množství vody ve vašem pitném režimu.

 

Na barvě vaší moči také velmi záleží, protože odhaluje skutečné množství vody, které jste vypili. Pokud vaše moč není na konci dne čirá, ukazuje to na nedostatek vypité vody. Pijte ji tedy více. Žlutá nebo hnědá moč je jasnou známkou toho, že jste dehydratovaní. Je to z toho důvodu, že vaše tělo zadržuje vodu, aby mohlo fungovat tak jak má.

3) Neustále pociťujete bolest zad a kloubů

Jelikož je vaše chrupavka tvořena z téměř 80% vodou, doplňování vody je zásadní k udržení zdravých kloubů a kostí. Voda udržuje klouby promazané, aby se neničily při sportu nebo při nečekaném pádu či zakopnutí. Navíc také bolest zad může indikovat zánět ledvin, který může být způsoben dehydratací. Takže pokud vás často bolí záda, pijte přes den více vody.

4) Cítíte se velmi unavení a náladoví

Voda přivádí do těla kyslík. Čím více jsou buňky okysličené, tím více si budete připadat „naživu“ a vzhůru. Pokud však nepijete dostatečně, tělo musí brát kyslík z vaší krve, což vytváří v těle deoxynované prostředí. Když vaše tělo nedostává dostatečné množství kyslíku, začne fungovat pomaleji. Tím pádem musí tvrdě pracovat, aby vše udrželo v chodu. A to způsobuje vaši neustálou únavu a náladovost.

5) Jste nenasytní

Může se to zdát zvláštní, protože hlad většinou singalizuje to, že byste měli více jíst. Ale také to může znamenat, že jste nevypili dost vody. Dehydratace ošálí tělo, aby si myslelo, že má hlad. Jenže ve skutečnosti má žízeň. Oba tyto signály přicházejí ze stejné části mozku, což by vysvětlovalo tyto zmatky. Nejlepší cestou, jak rozeznat hlad od žízně, je že prvně zkusíte vypít sklenici vody. Poté uvidíte, zda tento neskutečný hlad přejde. Pokud ustane, znamená to, že jste byli spíše dehydratovaní.

 

Nejhorší je nedostatek tekutin a stres. Signály toho, že se moc stresujete, naleznete zde.

Staňte se fanouškem naší stránky a už nepřijdete o žádný článek:
Máte s partnerem společný oblíbený seriál?
Ano (35 %)
Ne (47 %)
Nevím (18 %)

Oblíbené články

7 cviků v sedmi minutách pro hubenější stehna 7 cviků v sedmi minutách pro hubenější stehna

10 prověřených cviků, které vám zaručí skvělé výsledky 10 prověřených cviků, které vám zaručí skvělé výsledky

10 důvodů, proč začít s pole dance 10 důvodů, proč začít s pole dance

5 důvodů, proč se stát příznivcem obuvi barefoot 5 důvodů, proč se stát příznivcem obuvi barefoot

5 zásad zdravého pitného režimu 5 zásad zdravého pitného režimu

6 jednoduchých kroků k udržení dobrého zdraví vašeho těla 6 jednoduchých kroků k udržení dobrého zdraví vašeho těla

10 tipů na hubnutí, které určitě fungují! 10 tipů na hubnutí, které určitě fungují!

11 kroků ke skvělé pleti 11 kroků ke skvělé pleti

3 zázračná slova – bio, raw, vegan. Co vlastně znamenají? 3 zázračná slova – bio, raw, vegan. Co vlastně znamenají?

3 metody přerušovaného hladovění pro začátečníky: výhody, nevýhody a zdravotní přínosy 3 metody přerušovaného hladovění pro začátečníky: výhody, nevýhody a zdravotní přínosy

8 ingrediencí, kterými zpestříte své recepty na saláty 8 ingrediencí, kterými zpestříte své recepty na saláty

4 výhody stoprocentně účinného nápoje na hubnutí 4 výhody stoprocentně účinného nápoje na hubnutí

6 příčin, proč se z Bulharska stává boom pro české turisty 6 příčin, proč se z Bulharska stává boom pro české turisty

3 rady, jak zatočit s nepříjemným zánětem močového měchýře 3 rady, jak zatočit s nepříjemným zánětem močového měchýře

 Run for your Bun! Kavárna, kde za jídlo neplatíte Run for your Bun! Kavárna, kde za jídlo neplatíte

Komentáře

    Vložit nový komentář

    Další zajímavé

    4 důvody, proč si dodat odvahu a studovat v zahraničí 4 důvody, proč si dodat odvahu a studovat v zahraničí

    11 dalších výborných cviků pro perfektní zadeček (2. díl) 11 dalších výborných cviků pro perfektní zadeček (2. díl)

    10 nejromantičtějších filmů, které musíte vidět 10 nejromantičtějších filmů, které musíte vidět

    5 důvodů, proč se stát příznivcem obuvi barefoot 5 důvodů, proč se stát příznivcem obuvi barefoot

    7 tipů jak proměnit sex na fantastické kardio cvičení 7 tipů jak proměnit sex na fantastické kardio cvičení

     Recenze na knihu Divočina od Cheryl Strayedové Recenze na knihu Divočina od Cheryl Strayedové

    16 nápadů, jak trefně odpovědět na dotěrný požadavek, ať se trochu usmějete 16 nápadů, jak trefně odpovědět na dotěrný požadavek, ať se trochu usmějete

    7 motivů tetování na místech, kde si toho váš zaměstnavatel nevšimne 7 motivů tetování na místech, kde si toho váš zaměstnavatel nevšimne