20 způsobů jak zhubnout, odpustíte-li si těchto 500 zbytečných kalorií denně
Publikováno dne 23. 07. 2016, Kategorie Zdraví a sport
3660 shlédnutí

20 způsobů jak zhubnout, odpustíte-li si těchto 500 zbytečných kalorií denně

http://www.womenshealthmag.com/weight-loss/easy-ways-to-cut-calories

Abyste zhubli, musíte udělat v životě rázné změny. Nakonec, potřebujete spálit o 7 000 kalorií více, než přijmete, abyste byli lehčí o jediné kilo. Ale když si uberete podle našeho návodu 500 kalorií denně, můžete zhubnout o ½ kila za týden – a bude to bezbolestné.

 

„Na kalorie musíte jít chytře a udělat změny ve svých zvyklostech, které budete moci dodržovat dlouhodobě, aniž byste se trápili,“ říká Charles Platkin, Ph.D., lektor Školy veřejného zdraví v New Yorku. Jednoduchá záměna, která ubere 500 kalorií, má vícenásobný efekt. Když je to několik potravin, které si dáváte třikrát až čtyřikrát týdně, uberete si nejméně 8 500 kalorií.

 

Chceme vám pomoci, a tak jsme dali dohromady těchto 20 jednoduchých tipů, které vás bezpracně připraví o kalorie a pomůžou vám k vaší ideální váze.

 

1) Místo pečiva si dejte sendvič se salátem

Dva plátky pečiva s majonézou reprezentují 550 kalorií. A právě ty ušetřím, když si dám sendvič místo pečiva jenom se salátem.

2) Vynechte margaritu v době happy hours

Možná vás láká cenově výhodnější margarita. Ale uvědomte si, že 5 dcl tohoto nápoje obsahuje 800 kalorií. To je více než jedno běžné jídlo. Co když ji raději vynecháte?

3) Dejte přednost černé kávě

Jedno velké latte bez cukru má 220 kalorií, zatímco šálek černé kávy má dvě. Jestliže si běžně dáváte dva šálky, touto změnou ušetříte cca 500 kalorií.

4) A když už jste v tom, zkuste ledovou kávu

Ušetříte 405 kalorií ve srovnání se Starbuck Grande Mocha Frappuccino. (Když si připravíte vlastní ledovou kávu, ušetříte dost peněz a ještě zhubnete.)

5) Žvýkejte pomaleji, zhubnete!

Když budete žvýkat dvakrát déle, než normálně, budete se cítit sytější. Výzkumy říkají, že tím omezíte množství u každého snědeného jídla o 100 až 120 kalorií (eliminujete tím téměř 400 kalorií denně), a tímto způsobem vás uspokojí i menší porce.

6) Zažeňte žízeň vodou s citronovou šťávou

Ušetříte téměř 200 kalorií každou nevypitou limonádou. Jestliže takto nahradíte tři nápoje denně, máte méně o 500 kalorií.

7) Připravujte si jídlo doma

Studie z roku 2014 zjistila, že lidé, kteří si připravují jídlo doma, konzumují o 140 kalorií méně než lidé, kteří se stravují v restauracích nebo si dávají ohřáté hotovky. Připravujte si vlastní snídaně a obědy a hned si uberete skoro 500 kalorií.

8) Neseďte bez pohybu

Studie Mayo kliniky objevila, že lidé, kteří se na židli během dne neklidně vrtí, spálí o 350 kalorií více než jejich klidnější protějšky. Snažte se také projít během polední přestávky, a tím spálíte dalších 150 kalorií.

9) Požádejte číšníka, ať vám polovinu porce zabalí s sebou, předtím než vám přinese jídlo na stůl

Tím podle nové studie ušetříte průměrně 750 kalorií. Vědci zjistili, že typické jídlo v americké, italské a čínské restauraci obsahuje téměř 1 500 kalorií, což je daleko víc, než kdokoli potřebuje na jedno jídlo.

10) Zaměňte žebírka za biftek

Uberete tím kolem 700 kalorií. 450 gramů žebírek v restauraci obsahuje kolem 1 400 kalorií. Steak má naproti tomu jen 700.

11) Odkládejte mezi sousty vidličku

Podle studie časopisu americké dietetické asociace takto omezíte tempo, s jakým pořádáte jídlo, a sníte u každého jídla o 300 kalorií méně. Během 24 hodin to bude dělat více než 500 kalorií.

12) Dopřejte si 8 hodin spánku

Tím ušetříte nejméně 300 kalorií. Výzkum ukazuje, že nedostatek spánku zpomaluje metabolismus a zvyšuje naši chuť na sladké. Jedna studie podle amerického časopisu o výživě uvádí, že lidé, kteří spí pouhé čtyři hodiny za noc, spotřebují o 300 víc kalorií, než lidé, kteří spí normální dobu. Dobře odpočatí jedinci také mají tendenci víc sportovat, a i krátkým cvičením spálíte 200 kalorií.

13) Věnujte se cvičení před snídaní - a nejezte po 7 hodině večer

Tato praxe vám ušetří kolem 520 kalorií. Nedávná japonská studie shledala, že když cvičíte před snídaní, váš metabolismus spálí o 280 více kalorií za den ve srovnání s tím, když cvičíte ve stejném rozsahu večer.

Studie britského časopisu o výživě zjistila, že vynechání nočního občerstvení pomohlo lidem zkonzumovat o 240 kalorií denně méně.

14) Nenamáčejte si pečivo v olivovém oleji

Jenom několik namočeným kousků pečiva vám dodá více než 500 kalorií – a přitom to nemá moc velký vliv na váš pocit hladu. Ano, olivový olej je dobrá volba, ale když se používá na ochucení, je také velkým zdrojem kalorií. Místo toho vynechte pečivo úplně.

15) Jezte před zrcadlem

Studie otištěná v časopisu asociace pro výzkum spotřebitelů zjistila, že když se lidé pozorují při jídle v zrcadle, stravují se zdravěji a snědí v průměru o 400 kalorií méně a zhubnou tak rychleji.

16) Měňte při chůzi tempo

V publikaci Biologické listy najdeme studii,  podle které je prospěšné, když při chůzi občas střídáte pomalejší a rychlejší tempo. Spálíte tím o 20 procent více kalorií, ve srovnání s tím, když půjdete větší rychlostí pořád. To znamená, že při procházce trvající hodinu můžete snadno spálit dalších 90 až 120 kalorií. Jestliže se vystavíte chladnému vzduchu, spálíte další kalorie tím, že jste ovlivnili citlivost svého těla na působení hormonu leptin. Účastníci studie, kteří strávili tři hodiny denně vystaveni chladu, spálili navíc 250 kalorií.

17) Vyhněte se chipsům

Ty výborné smažené slané chipsy ve vaší oblíbené mexické restauraci mají jen malou výživovou hodnotu. Přitom jedna miska obsahuje bombu se 645 kaloriemi. Kombinace toho, jak jsou slané a příjemně křupavé, nám nedovolí přestat se jimi cpát.

18) Jezte houby místo masa

Lidé, kteří chtějí zhubnout, nahradí při stravování červené maso houbami, takže snědí méně o 444 kalorií, a přitom si na jídle stejně pochutnají a nasytí se jím. Co jim pouze chybí? No přeci kalorie.

19) Odložte při jídle telefon

Lidé, kteří se při jídle koukají do mobilu, ať už sledují sociální média nebo jsou ztraceni v elektronické hře, se jídlu dostatečně nevěnují, cítí se méně najedení a potřebují se později dojídat. Plus, snědí denně více o 200 kalorií.

 

Při jídle také pomáhá šetřit kalorie, když vypnete rušivé myšlenky. Stres povzbuzuje produkci hormonů, způsobujících ukládání tuku, a vede ke špatným stravovacím návykům. Výzkum provedený se ženami nad 50 let ukázal, že ženy, které prožívaly během minulých 24 hodin stres, přijaly o 104 více kalorií, než ty, které byly v pohodě. 

20) Žvýkejte žvýkačky a pijte více vody

Když dobrovolníci, kteří se podíleli za výzkumu, provedeném na univerzitě na Rhode Island,  žvýkali po ránu hodinu žvýkačku bez cukru, snědli potom k obědu o 67 kalorií méně. Udělejte to samé i odpoledne, a zdvojnásobíte úsporu kalorií také při večeři. A dále lidé, kteří pijí denně jednu až tři sklenice vody, omezí příjem o 205 kalorií, jak uvádí nová studie časopisu o lidské výživě.

 

Určitě nebude vadit, uděláte-li si k večeři skvělé sušenky (recepty zde).

Staňte se fanouškem naší stránky a už nepřijdete o žádný článek:
Snažíte se jíst zdravě?
Ano (25 %)
Ne (50 %)
Nevím (25 %)

Oblíbené články

3 rady, jak zatočit s nepříjemným zánětem močového měchýře 3 rady, jak zatočit s nepříjemným zánětem močového měchýře

6 důvodů, proč pěstovat mátu 6 důvodů, proč pěstovat mátu

5 příznaků, že pijete málo vody 5 příznaků, že pijete málo vody

6 příčin, proč se z Bulharska stává boom pro české turisty 6 příčin, proč se z Bulharska stává boom pro české turisty

5 receptů na rychlou a zdravou snídani 5 receptů na rychlou a zdravou snídani

4 největší mýty o čokoládě 4 největší mýty o čokoládě

4 prospěšné cviky, které můžete dělat kdekoliv 4 prospěšné cviky, které můžete dělat kdekoliv

2 pravidla opalování aneb jak bezpečně získat bronzovou pokožku 2 pravidla opalování aneb jak bezpečně získat bronzovou pokožku

10 důvodů, proč začít s pole dance 10 důvodů, proč začít s pole dance

10 potravin, které si dává denně k jídlu 9 výživových poradkyň 10 potravin, které si dává denně k jídlu 9 výživových poradkyň

20 jednoduchých způsobů, jak rychle zhubnout už za týden 20 jednoduchých způsobů, jak rychle zhubnout už za týden

4  tipy, jak zatočit se stresem z pohodlí vašeho domova 4 tipy, jak zatočit se stresem z pohodlí vašeho domova

7 rostlin, díky kterým se snáze zbavíte negativní energie 7 rostlin, díky kterým se snáze zbavíte negativní energie

20 způsobů jak zhubnout, odpustíte-li si těchto 500 zbytečných kalorií denně 20 způsobů jak zhubnout, odpustíte-li si těchto 500 zbytečných kalorií denně

7 tipů jak proměnit sex na fantastické kardio cvičení 7 tipů jak proměnit sex na fantastické kardio cvičení

7 překvapivých příznaků, že trpíte nedostatkem bílkovin 7 překvapivých příznaků, že trpíte nedostatkem bílkovin

Komentáře

    Vložit nový komentář

    Další zajímavé

    3 tipy na skvělý dárek pro vaši mámu 3 tipy na skvělý dárek pro vaši mámu

    20 sexy mužů s jejich kočičími dvojníky 20 sexy mužů s jejich kočičími dvojníky

    4 věci, které můžete odkoukat od modelek 4 věci, které můžete odkoukat od modelek

    6 otázek finančního rázu, které byste si měli s partnerem vyjasnit ještě před svatbou 6 otázek finančního rázu, které byste si měli s partnerem vyjasnit ještě před svatbou

    8 svatebních trapasů, aneb na co si dát na své svatbě pozor 8 svatebních trapasů, aneb na co si dát na své svatbě pozor

    10 inspirací na chlupaté nehty - šílenost nebo nový módní trend? 10 inspirací na chlupaté nehty - šílenost nebo nový módní trend?

     Dýňová pikantní bílá horká čokoláda Dýňová pikantní bílá horká čokoláda

    65% věcí nepotřebujeme! Takhle se jich můžeme zbavit při úklidu 65% věcí nepotřebujeme! Takhle se jich můžeme zbavit při úklidu