10 zaručených tipů, jak přežít sváteční hodování bez žaludečních obtíží
Publikováno dne 28. 11. 2018, Kategorie Rady a návody
295 shlédnutí

10 zaručených tipů, jak přežít sváteční hodování bez žaludečních obtíží

https://www.mindbodygreen.com/articles/how-to-have-a-healthy-thanksgiving

Blíží se období svátků, které jsou příležitostí k rodinným setkáním, firemním večírkům a společným oslavám s přáteli. To vše je obvykle spojeno s konzumací velkého množství jídla. Samozřejmě vás nebudeme chtít připravit o potěšení z jídla. Místo toho jsme pro vás připravili několik tipů, jak si vychutnat nejlepší jídla a vynechat naopak ta nejméně zdravá. Bylo by obtížné někomu radit, naštěstí můžete využít zkušenosti od skutečných nutričních odborníků.

1) Připravte si vývar z kostí

10 zaručených tipů, jak přežít sváteční hodování bez žaludečních obtíží

Ráno si dávám vývar z kostí. Je to dobré pro zdravé zažívání. Před velkým jídle si také dávám zázvorový tonik.
Vincent Pedre, M.D.

2) Udělejte si zažívací tonikum

Mám ráda nápoj, který si připravuji z vody, čerstvého nastrouhaného zázvoru, citronu a medu. To mi pomáhá trávit všechno těžké jídlo.
- Taz Bhatia, M.D.

3) Vypněte hormony hladu

10 zaručených tipů, jak přežít sváteční hodování bez žaludečních obtíží

Příprava svátečních jídel může vést k tomu, že vynecháme snídani a pak ujídáme při vaření celý den. Dejte si raději jídlo, které způsobí, že vaše hladina krevního cukru zůstane vyrovnaná po několik hodin. Doporučuji smoothie, které bude obsahovat lžíci bílkovin (syrovátka, bílkovina hrachu, kolagen), 2 lžíce tuku (avokádo, kokosový olej), 2 lžíce vlákniny jako jsou lněná semínka) a hrstku zelených listů, např. čerstvého špenátu. Takto se zbavíte pocitu hladu.
- Kelly LeVeque

4) Dejte si hořký nápoj

Abyste napomohli trávení, připravte si hořký nápoj. Místo piva nebo vína si můžete přichystat nápoj s nízkým obsahem kalorií. Do sklenice sodové vody přidejte panáka mezcala, čerstvou limetovou šťávu a střik hořkého likéru. Obsažený vápník a hořčiny snižují nadýmání a podporují produkci žluči.
- Diana Rodgers, R.D.

5) Zachovejte stravovací režim jako jiný den

10 zaručených tipů, jak přežít sváteční hodování bez žaludečních obtíží

Mohu být v menšině, ale při očekávání velkého jídla se stravuji jako každý jiný den. Po probuzení si dám „neprůstřelnou kávu“ – to je káva s přidáním másla a kokosového oleje. Po procházce nebo cvičení si dám zelené smoothie s bílkovinou nebo pudink s chia semínky. Poté nemám hlad několik hodin a pouze se udržuji hydratovaná, předtím než dojde na hlavní sváteční jídlo. Držím se svého rozhodnutí zabránit přejídání. Dříve bylo všechno jen o konzumaci množství jídla. Nyní si spíš chci užít společný čas, strávený s rodinu nebo přáteli u chutného jídla.
- Sara McGlothlinová

6) Nikdy nevynechávejte ve sváteční den jídla

Mnoho lidí v očekávání hodování vynechává jídla přes den, nebo jí pouze malinké porce. Ale jít pak ke stolu hladový vede obvykle k přejídání, špatné volbě a nepříjemným následkům. Tomu se vyhnu, když jím normálně celý den. Potom to se svátečním jídlem nepřeženu a porce si vybírám s rozmyslem.
- Leah Silberman, R.D.

7) Zásobujte své tělo bílkovinami

10 zaručených tipů, jak přežít sváteční hodování bez žaludečních obtíží

Ráno si dám velkou misku pokrájené zeleniny. To mi pomůže dodat tělu vlákninu. V poslední době používám zelí, cibuli, mrkev a houby. Při obědě se vždy postarám, aby obsahoval bílkoviny a zeleninu. Připravuji si například kuře nebo mořské plody. Vyhýbám se jídlům s velkým množstvím sacharidů.
-
Isabel Smith, R.D.

8) Jezte snídani 

Mým pravidlem č. 1 ve sváteční dny je dát si snídani. Mnoho lidí přeskočí snídani, aby si "udělali místo" pro bohaté jídlo, ale to rozhodně není něco, co bych doporučovala. Moje snídaně vždy obsahuje vlákninu, zdravé tuky, bílkoviny a čerstvé ovoce. To probudí můj metabolismus na celý den a udržuje můj pocit sytosti. Tímto způsobem nejsem úplně hladová, ale těším se na slavnostní jídlo.
- Allison Aaron

9) Snažte se zbavit stresu

10 zaručených tipů, jak přežít sváteční hodování bez žaludečních obtíží
Vždycky začínám ráno s citronovou vodou a potom se snídaní, která obsahuje dostatek bílkovin a zeleniny, Pro mne je to omeleta plněná zeleninou nebo zelené smoothie. Kombinace bílkovin a vlákniny pomáhá udržet stabilní hladinu krevního cukru a zajišťuje, že dostanu spoustu živin. Také piji dostatek vody a vezmu si probiotický doplněk stravy.

Je dobré udělat si čas na promyšlení nového dne. Mám např. záměr zůstat v klidu v přítomnosti mnoha lidí. Připomenu si pár věcí, za které jsem životu vděčná. Vzhledem k tomu, že stres může způsobovat špatné trávení a zamlžovat mysl, začít den s jasnou hlavou je velice užitečné.
- Jessica Cording, R.D.

10) Uvařte si zažívací čaj

10 zaručených tipů, jak přežít sváteční hodování bez žaludečních obtíží
Ráda si vařím čaj z čerstvého zázvoru a semen fenyklu, oslazený javorovým sirupem. Fenykl a zázvor jsou oba úžasné pro trávení a mohou snížit nadýmání. Javorový sirup je ideální zdravé sladidlo.
- Danielle Capalino, R.D.

Co se týká mých zkušeností, mám ráda věci, které nejsou příliš složité. Takže to bude ráno čaj s čerstvým zázvorem, citronem a medem. Přes den další menší občerstvení, které bude využívat např. vajíčka, kuřecí maso, zeleninu, ovoce, jogurt apod. A neškodí, když bude po ruce sodovka s ledem a třeba džin nebo campari, když už jsou ty svátky!


Věřím, že s využitím některého z těchto osvědčených tipů prožijte svátky hojnosti se svými blízkými v pohodě a bez zbytečných zažívacích obtíží.

 

Staňte se fanouškem naší stránky a už nepřijdete o žádný článek:
Láska je k životu nezbytná, máte se rád(a) i vy?
Ano (53 %)
Ne (26 %)
Nevím (22 %)

Oblíbené články

5 tipů jak flirtovat na facebooku 5 tipů jak flirtovat na facebooku

3 zajímavosti o sexu po porodu 3 zajímavosti o sexu po porodu

5 univerzálních dárků, kterými potěšíte každého 5 univerzálních dárků, kterými potěšíte každého

 Recept na horkou čokoládu s Nutellou Recept na horkou čokoládu s Nutellou

3 rady, jak využít fialky v kuchyni 3 rady, jak využít fialky v kuchyni

 Recept na spokojené dítě: 20 minut čtení každý den Recept na spokojené dítě: 20 minut čtení každý den

10 zaručených tipů, jak přežít sváteční hodování bez žaludečních obtíží 10 zaručených tipů, jak přežít sváteční hodování bez žaludečních obtíží

7 tipů, jak přežít dlouhou cestu letadlem 7 tipů, jak přežít dlouhou cestu letadlem

5 důvodů, proč si vytvořit tričko s vlastním potiskem 5 důvodů, proč si vytvořit tričko s vlastním potiskem

8 věcí, na které už jsem příliš stará 8 věcí, na které už jsem příliš stará

4 věci, které vás na vysoké škole překvapí 4 věci, které vás na vysoké škole překvapí

5 tipů, jak si usnadnit přípravu do školy 5 tipů, jak si usnadnit přípravu do školy

4 rady, jak si zpříjemnit cestu letadlem 4 rady, jak si zpříjemnit cestu letadlem

5 tipů, co si s sebou vzít pod stan 5 tipů, co si s sebou vzít pod stan

6 potravin, které můžete zdravě nahradit avokádem 6 potravin, které můžete zdravě nahradit avokádem

8 roztomilých nápadů na makrónky 8 roztomilých nápadů na makrónky

Komentáře

    Vložit nový komentář

    Další zajímavé

    7 kousků, které by měla mít v šatníku každá žena 7 kousků, které by měla mít v šatníku každá žena

    6 důvodů k návštěvě Lipna 6 důvodů k návštěvě Lipna

    4 důvody, proč si dodat odvahu a studovat v zahraničí 4 důvody, proč si dodat odvahu a studovat v zahraničí

    50 vět, které by každá dívka měla umět říct své nejlepší kamarádce 50 vět, které by každá dívka měla umět říct své nejlepší kamarádce

    4 rady, jak ušetřit na Erasmu 4 rady, jak ušetřit na Erasmu

    17 romantických sms, které můžete své lásce napsat po schůzce 17 romantických sms, které můžete své lásce napsat po schůzce

    5 tipů, jak pečovat o vlasy 5 tipů, jak pečovat o vlasy

    7 tipů, jak přežít dlouhou cestu letadlem 7 tipů, jak přežít dlouhou cestu letadlem