1035

15věcí, které je třeba dělat každé ráno, abyste byli úspěšní

Publikováno 17. 6. 2015, Kategorie Rady a návody
4529 shlédnutí
15 věcí, které je třeba dělat každé ráno, abyste byli úspěšní http://inspiration.allwomenstalk.com/things-to-do-every-morning-to-be-successful

Oukej, holky, náš magazín pro ženy vám přináší přesně ty věci, které byste měly dělat každé ráno, abyste byly tou nejúšpějšnější verzí vašeho já. Nedávno jsem četla článek v mých oblíbených novinách, kde byli zvýraznění úspěšní lidé a aktivity, které dělají pravidelně každý den. Poté jsem začala zkoumat trochu více a našla jsem několik klíčových věcí, které měly společně. Začala jsem si všímat úspěšných lidí, které znám a toho, jak zužitkovávají každou hodinu každého rána. Poznatky, které jsem získala, jsem začala zařazovat do svého života, a víte co? Už teď se cítím být více produktivní a zvládám toho dokončit daleko více každým dnem! Některé z těchto bodů se možná zdají být skličující, ale za jeden měsíc vám můžu sama za sebe říci, že nejsou zase tak hrozné a doopravdy fungují! Tak se na ně mrkněte a poté sdílejte svoje tipy se mnou!

1. Vstávejte dříve

Tohle je ta nejtěžší, ale zároveň nejlepší věc, kterou byste měli dělat každé ráno, pokud chcete být úspěšní. Pokud už teď vstáváte časně, jako například v 5 ráno nebo v 5:30, tak si nelamte hlavu, protože vy už to máte zmáknuté! Mluvím k těm z vás, kteří vstáváte kolem osmé nebo deváté ráno, jako kdysi já. Pracovala jsem na odpolední směně, takže vstávání časně nepřicházelo v úvahu. Naštěstí teď pracuji z domu, takže ráno můžu vstávat kdy uznám za vhodné. Pokud máte možnost vstát ještě předtím než půjdete do práce, rozhodně to udělejte! Spoustu toho zvládnu udělat velmi brzy ráno, a po zbytek dne mě nic nerozptyluje. Každé ráno mi zazvoní budík v 5, a v 5:30 už cvičím, v 7 nebo v 7:30 už snídám. Vstávání brzy je skvělá pomůcka obzvláště pokud toho chcete každým dnem udělat více. Je prokázané, že i ti nejslavnější lidé, dokonce i prezident Obama, vstávají ve 4:30 nebo v 5, každý den. Takže dámy, jestliže si na to najde čas sám prezident, vy si ho určitě najdete také!

2. Cvičte

Ano, zároveň se vstáváním brzy ráno, vás žádám i o to, abyste rozpohybovali zadečky na ty největší obrátky. Já už jsem si ze cvičení udělala zvyk, akorát teď už cvičím časněji ráno než ze začátku.  Pokud jste ve cvičení noví, tak pravděpodobně vypadám jako nějaký výcvikový seržant, ale vyslyšte mě. Vysoce úspěšní lidé mají tento bod společný. Vstávají brzy ráno a cvičí, a tím začnou celý den. Není to důležité jen proto vaši fyzickou zdatnost, ale také pro vaši duševní koncentraci, celkové správné fungování a také metabolismus. Stejně tak je to i skvělý způsob, jak si na sebe udělat každý den čas předtím, než vám starosti z celého dne vyčerpají zásoby energie. Je to také skvělá cesta, jak se motivovat. Zároveň je to prokázáný způsob jak zlepšit svou koncentraci a psychické funkce. Začněte každé ráno 30 minutovým cvičením, ať už je to jen procházka kolem sousedství nebo do místního parku. Poté přidejte 10 minut protahování, posilování s činkami nebo několik pozic z jógy. Po nějaké době zvyšte dobu cvičení na 45 minut až hodinu, pokud můžete, a přidejte i cvičení s činkami nebo extra kardio. Nezapomeňte se pravidělně protahovat po každé odcvičené sekci, abyste tak zvýšili i svou flexibilitu.

3. Snídejte

Všichni víme, že snídaně je důležitá, ale věděli jste, že všichni úspěšní lidé se vždy snaží, aby nezmeškali žádné důležité jídlo? Jo, a jen pro zajímavost, miska sladkých cereálií není považována za snídani, stejně jako zbytek pizzy ze včerejšího večera. Mluvím tu o dobré, solidní snídani, která vám dodá potřebnou energii a živiny na celý den, který je před vámi. Tohle je ten nejlepší malý dárek, který můžete dát svému mozku a metabolismu. Nejezte přiliš brzy ráno, pokud jste měli pozdní večeři, ale ujistěte se, že si dáte snídani pár hodin poté, co jste vstali. Vzhledem k tomu, že vstávám v 5 ráno, nemám náladu se hned posadit a najíst se. To co mi pomáhá se probudit je pohyb, proto první věc, kterou ráno dělám, je cvičení. Až poté doplním energii a cítím se skvěle po celý den. Ve skutečnosti jsem daleko více schopná se soustředit na všechny úkoly po zbytek dne, pokud se ráno najím. Zvolte snídani, která je bohatá na bílkoviny, jako třeba vejce, smoothie nebo shake z neopracovných surovin (tzv. whole foods), ovesné vločky nebo ovesnou kaši s oříšky, semínky, a nebo také řecký jogurt či řecký jogurt s ovocem, oříšky nebo semínky. Bílkoviny jsou důležité k nastartování neurotrasmitterů v mozku, které zvyšují mozkovou funkci. Všichni úspěšní lidé vědí, jak důležitá je mozková funkce, když přijde na vymýšlení nových nápadů, úspěšné a efektivní dokončování úkolů, a zvyšování motivace na celý den. Plus, nesnídání vás může dostat do nepříjemné nálady, takže udělejte všem tu laskavost, a najezte se než začnete svůj den!

4. Užívejte si chvíle ticha

Jeden z důvodů, proč je brzké vstávání tak skvělé, je že máte chvíli klidu každý den. Pokud žijete v přeplněném domově jako já, tak víte jak těžké může být získat trochu klidu po ránu, když jsou psi po celém domě, lidé dělají hluk, když se chystají, nebo když si jen povídají přes celý dům. Máte-li děti, vím, že mi rozumíte. Vstávání brzy, cvičení a dokonce snídání osamotě jsou skvělé způsoby, jak si udělat čas sama na sebe. Když tohle děláte, dovolíte tak svému mozku, aby se soustředil na vás, na den, který je před vámi, na věci, které byste chtěli přes den udělat. Pokud to pomůže, pište si každé ráno deník po dobu 5 nebo 10 minut. Udělá to z vás klidnějšího a produktivnějšího člověka, a šťastnějšího společníka pro druhé. Začněte přidávat trochu ranního času klidu do svého dne, jakkoliv krátký čas z rána se vám podaří uzmout. Rychle se na tom stanete závislí, tím jsem si jistá, a možná to je právě ten extra důvod, proč si nařídit budík dříve!

5. Buďte orgranizovaní

Jedna věc, kterou mají vysoce úspěšní lidé společnou, je ta, že jsou velmi organizovaní, když přijde na jejich ranní rutinu. To znamená mít připravené oblečení na další den, mít přichystaný oběd nebo jiná jídla, která si můžete vzít s sebou, pokud zrovna pracujete mimo domov, udržování všech pracovních tašek pohromadě, a dokonce udržování vašeho pokoje čistého a organizovaného. Nenechávejte neustlanou postel, oblečení všude po podlaze a vaši koupelnu jako v troskách. Pokaždé, když to děláte, tyto vizuální narážky posílají malinkaté signály stresu do vašeho mozku, a kvůli tomu se můžete cítit chaoticky, i když chaotičtí nejste. Buďte organizovaní a budete se cítit více pohromadě, nad věcí a připravení na den. A to říká flákač, přeměněný na blázna, který miluje pořádek. Jsem tu, abych vám to řekla – funguje to!

6. Nechte včerejšek za vámi

Jednu velmi důležitou věc, kterou musíte dělat každé ráno je přestat litovat včerejších  rozhodnutí, voleb, ztrát atd. Jestli jste nedostali to povýšení v práci, ve které jste doufali, nebo máte rozepře s přáteli, nebo váš šéf řekl něco, co vás naštvalo, musíte to nechat být minulostí. Pokud jste udělali něco špatně, samozřejmě se omluvte, ale jinak potřebujete nechat to, co je už za vámi, být a soustředit se na dnešek. Každý úspěšný člověk pojímá nový den s novým postojem, pozitivním přístupem a plánem, ne s lítostí. Nemůžete změnit minulost, ale pokud míte ten správný postoj k nadcházejícímu dni, budete schopní udělat dnešek lepším dnem.



7. Buďte sebevědomí

Jedna doopravdy snadná věc, která pro mě funguje velmi dobře, je dát si povzbuzující řeč každé ráno. No dobře, nemluvím každý den nahlas sama se sebou, ale pokud chcete, klidně to dělejte! Ale dávám si každé ráno takovou psychickou povzbuzující řeč, kde si říkám, že mám všechno k tomu, abych tento den překonala, abych zvládla to, co mám, a abych byla otevřená novým nápadům a možnostem, které by mohly obohatit můj život nebo životy těch kolem mne. Buďte připraveni na jakoukoliv situaci tím, že si dopřejete pořádnou dávku sebevědomí každé ráno. To vás namotivuje a budete všem okolo připadat sebevědomější. Dokonce i pomáhá se obléct do něčeho, v čem se cítíte skvěle. Nebo si vytvořit váš oblíbený účes, dát si zdravou snídani atd. Dělání čehokoliv, co vám dává pocit většího sebevědomí, je skvělý způsob, jak začít den. Já osobně každé ráno ráda čtu inspirativní citáty nebo články, což mi dává něco pozitivního, na co se můžu hned ráno soustředit.

8. Naplánujte si den

Nejlepší cestou k úspěšnému ránu je naplánování vašeho dne. To znamená soustředit se na věci, které chcete udělat, a na cíle na dalších 24 hodin. Jediný způsob jak můžete maximazovat vaší denní efektivitu, je znát přesné pořadí věcí, které jsou potřeba udělat. Ráno je nejlepší na uvažování, protože máte čistou hlavu a vaše prostředí je klidné a tiché. Takže si od momentu, kdy se vzbudíte, naplánujte v hlavě celý den. Můžete si to i napsat, a poté vykročte připraveni do nového dne!

9. Sledujte váš čas

Zatímco plánujete seznam věcí, které chcete udělat, je také důležité myslet na čas. Přeci jen máme pouhých 24 hodin denně, a je tu spousta věcí, které potřebují být udělány.

Ujištěte se, že na každý z úkolů máte vhodný počet hodin, abyste mohli vše stihnout. Nezapomeňte si také udělat nějaký čas pro relaxaci a zdravé stravovaní, abyste se o sebe dobře postarali a vyhnuli se stresu.

10. Jděte ven

Není nic lepšího než procházení se v prázdných ulicích časně ráno, kdy je vzduch čerstvý a atmosféra je klidná a ničím nerušená. Pokud se vám podaří udělat si ráno čas, vezměte psa na procházku nebo si prostě zajděte na roh pro kávu. Nejenže tohle může být dobrý start vašeho ranního cvičení, ale také se vám dostane čerstvého vzduchu, což je skvělý začátek do dne.

11. Čtěte

Ať už si chcete jen přečíst ranní novinky, zkontrolovat si email nebo si rychle přečíst kapitolu vaší oblíbené klížky, čtení je skvělý způsob, jak nastartovat mozek. Čtení je uklidňující a může dokonce zvýšit vaší pozornost tím, že vás zaujme nějakou zápletkou nebo tématem. Je velmi důležité začít váš den nejen cvičením vašeho těla, ale také procvičením vašeho mozku!

12. Rozmazlujte se

Neexistuje lepší způsob, jak nastartovat váš den, než rozmazlováním se. Vstanete, opláchnete si obličej, nanesete krém, a najednou se cítíte více vzhůru a připraveni na den! My ženy rády děláme i extra kroky. Naneseme si make up, dáme dohromady outfit, a to protože nám to pomáhá se pořádně probudit a připravit se na zdolání všech úkolů.

13. Neprokrastinujte

Vstávání pozdě a povalování se hodiny v posteli hned poté sice může být fajn v daný moment, ale později toho většinou litujete, protože se vám to zdá jako promarněný čas. Aniž byste si to uvědomovali je už poledne a vy jste neudělali nic produktivního. Prokrastinace nikdy není skvělá, takže abyste mohli být úspěšní, eliminujte ten zlý hlas ve vaší hlavě, který vám říká, ať ještě ležíte v posteli nebo surfujete po internetu dalších pět minut!

14. Srovnejte si priority

Vyhýbání se prokrastinaci a plánování dne jsou jedním krůčkem blíže k úspěchu, avšak na těchto věcech nezáleží, pokud nemáte srovnané priority. Váš harmonogram je kolikrát přeplněný přiliš mnoha věcmi, takže je důlěžité vypořádat se prvně s těmi hodnotnějšími úkoly, nehledě na to, jak namáhavé jsou. Neodkládejte důležité věci na konec, protože se může stát, že je neuděláte vůbec, a místo toho celý den strávíte děláním vedlejších úkolů.

15. Myslete!

Pokud jsou rána vaším jediným momentem klidu, může to být perfektní čas pro zamyšlení. Často přehlížíme naše mentální zdraví a zanedbáváme ho, což je důvod proč bychom měli pracovat na své duševní vyrovnanosti kdykoliv je to možné. Věnujte kus ze své ranní rutiny pozitivnímu myšlení a možná dokonce můžete strávit nějaký čas meditací. Pomůže vám to soustředit se na to, co je důležité a vyhnout se bezvýznamnému stresu.

 

Každý z nás má tento vzácný čas mezi hodinou, kdy vstaneme a hodinou, kdy začneme pracovat, na to, abychom byli pozitivnějšími, produktivnějšími a úspěšnějšími lidmi

 

Máte-li před sebou těžké zkoušky ve škole, pomůže vám tento článek.

 

 

 

 

Staňte se fanouškem naší stránky a už nepřijdete o žádný článek: