1058

11rad jak najít vnitřní klid a udělat váš den poklidnější a život šťastnější

Publikováno 16. 9. 2015, Kategorie Rady a návody
3430 shlédnutí
11 rad jak najít vnitřní klid a udělat váš den poklidnější a život šťastnější http://www.huffingtonpost.com/brianna-wiest/22-habits-that-will-make-your-life-a-little-more-peaceful-each-day_b_7953356.html

Přinášíme 11 tipů jak najít svůj vnitřní klid:

1) Vyhoďte, prodejte nebo darujte vše, co nepotřebujete

Použijte tento návod k minimalismu, který vám pomůže se rozhodnout, jaké věci jsou zbytečné. Pokud existuje něco, co okamžitě uleví vaší úzkosti a hodí vás do pohody, vyhoďte to. Ponechte si pouze věci, které jsou praktické nebo mají pro vás důležitý význam.

2) Plánujte vše, co děláte

A tím myslím všechno. Veškeré papírování by mělo být ve složkách, účtenky roztříděné hned, jakmile vám přijdou do schránky. Oblečení by mělo být udržováno tak, abyste k němu měli snadný přístup. Veškeré každodenní potřebnosti mějte vždy někde, kde je jednoduše najdete. To zabrání zmatenému hledání té jedné náhodné věci, kterou sice nepoužíváte denně, zato když ji potřebujete, je to velmi nutné.

3) Nekonzumujte nic, co není třeba

Tohle je druhá polovina, ta složitější, kde se zbavujete dalších nepotřebných věcí; nemůžete si přece kupovat další věci, pokud se jich chcete zbavit. Kupujte si pouze jídlo, které doopravdy budete jíst, a buďte vybíraví, když přijde na oblečení a další produkty. Budete je doopravdy používat? Doopravdy tu věc chcete, nebo se jen prostě chcete cítit lépe? Věřte mi, plnější bankovní účet a vědomí, že máte větší schopnost ovládat se, je ten nejlepší pocit.



4) Dejte přednost sobě před prací tak často, jak to jen půjde

Samozřejmě, jsou tu i výjimky – jako například když se musíte postarat o neodkladné věci a nebo se vzdát pár minut spánku kvůli důležitému emailu – a to je v pořádku, je pochopitelné, že chcete být úspěšní. Jen se se svou prací neztotožňujete. Jste víc než to, co děláte, nebo co si vyděláváte.

5) Dělejte něco meditativního

Pokud sezení se zkříženýma nohama a dýchání není zrovna to pravé pro vás, najděte si něco, co je vám bližší. Dělejte cokoliv, co vám dává pocit plné přítomnosti a uvolnění. Může to být třeba dlouhá jízda autem se staženými okýnky a hudbou pěkně nahlas. Nebo například tanec, tancujte každý den! Nebo malování, vyhraďte si pro to čas.

6) Naučte se měnit každodenní úkony v terapeutické cvičení (například koupel)

Musíte to udělat tak jako tak. A kombinace horké vody, umývání a toho, jak uvolňující je taková koupel či sprcha na konci dne, je ideálním adeptem na každodenní terapeutické cvičení, které zklidní vaší mysl. Zapalte si svíčku, poslouchejte hudbu, použijte koupelovou sůl. Vaše rituály by měly být meditativní, a soustředit se na samotné očišťování a uvolňování.

7) Založte si „Všední knihu“

Je to sbírka oblíbených citátů, nápadů a pasáží, které vás inspirují nebo nutí k zamyšlení. Které jsou seřazené a pečlivě zorganizované, abyste vždy měli jednoduchý přístup k jakékoliv informaci, kterou právě potřebujete. Vytvořte si sekce pro „INSPIRACI“ nebo „ZDRAVÍ“ nebo „VZTAHY“. Všímejte si přes den malých drobností, které by vás mohly inspirovat a zapisujte si je do knihy.

8) Ledabylý deníček

Nemusíte se bát, není třeba sepisovat celoživotní příběhy. Je to skoro jako naše „Všední kniha“. Stačí, když si budete sepisovat myšlenky, nápady a postřehy, které přes den máte nebo napadlo-li vás něco zajímavého. Zamyslete a ohlédněte se zpět. Všímejte si myšlenek, které se vám přes den opakovaně nutí, a které máte potřebu nějak vyjádřit. To vám nastíní, co potřebujete změnit, čeho potřebujete dělat více, a čeho naopak méně.

9) V noci si zapalte svíčky

Samotný plamen svíčky je okouzlující a uklidňující; svíčky provoní celý prostor, a vytvoří krásné prostředí.

10) Vyměňte každodenní šálek kávy/čaje, za horkou vodu s citrónem a medem

Je to uvolňující nápoj a zároveň skýtá nespočet zdraví prospěšných vlastností. Je daleko levnější a přirozenější než vaše obvyklé latté.

11) Plaťte jen v hotovosti

Je to těžké jen do té doby, než si z toho vytvoříte návyk. Pak si už ani nebudete umět představit, že byste měli platit jinak než kartou. Pomůže vám to lépe si uvědomit, kolik utrácíte (uvědomíte si, jak moc se malé věci nasčítávají), udrží vás v rozpočtu a naprosto odstraní obavu z toho, zda po vašem nakupování ještě zbudou peníze na zaplacení účtů (což by nikdy neměl být váš problém).

 

Chcete-li svůj život ještě více zlepšit k lepšímu, zde najdete dalších 5 tipů.

Staňte se fanouškem naší stránky a už nepřijdete o žádný článek: