1052

10signálů, podle kterých poznáte, že se příliš stresujete

Publikováno 8. 9. 2015, Kategorie Rady a návody
2387 shlédnutí
10 signálů, podle kterých poznáte, že se příliš stresujete http://www.prevention.com/mind-body/emotional-health/silent-signals-youre-stressed

Pondělní stres zná každý z nás. Ale pokud jste pod neustálým stresem každý den, ať už z důvodu zaměstnání nebo okolností z vašeho osobního života, podle PhD Stevana E. Hobfolla (předseda oddělení behaviorálních věd na univerzitě Rush University Medical Cente) vám některé nenápadné příznaky říkají, že je čas vypnout telefon a vydat se na dlouhou procházku.

1) Víkendová bolest hlavy

Víkendová bolest hlavy

Podle ředitele washingtonské university Todda Schewdeta, náhlý pokles napětí, který přijde po namáhavém týdnu, způsobuje okamžitou migrénu. Raději se držte i v tyto dny svého všedního harmonogramu.

2) Období menstruace

Nejvíce stresové období pro ženy jsou dny, kdy mají menstruaci. Pokud jsou ženy v této době vystaveny neobvyklému stresu, je riziko nepříjemných křečí až 2x větší. Na jejich zmírnění pomáhá fyzická aktivita.



3) Bolestivá čelist

Bolest čelisti může být známkou skřípání zubů, ke kterému dochází především v době spánku a může být zhoršeno stresem, říká Matthew Messina. Zeptejte se svého zubního lékaře na chránič zubů, který je možné nosit na noc.

4) Sny

Čím hezčí sen se vám zdá, tím lepší náladu po probuzení budete mít. Ale pokud jste ve stresu, váš spánek je přerušovaný a jeden sen se opakuje celou noc. Pokud chcete zaručeně kvalitní spánek, pokuste se denně spát 7-8 hodin. Pro lepší efekt se vyhněte kofeinu a alkoholu před spaním.

5) Krvácení dásní

Podle brazilské analýzy mají lidé, kteří jsou vystaveni stresu větší náchylnost k onemocnění parodontózou. Vědci tvrdí, že zvýšená hladina stresového hormonu kortizolu, může narušit imunitní systém a bakterie napadají vaše dásně.

6) Akné

Klinický profesor Gil Yosipovitch říká, že stres zvyšuje tvorbu akné, a to i v dospělosti. Také doporučuje léčbu kyselinou salicylovou nebo benzoylperoxidem. Ovšem po použití obou produktů je nutné pokožku dostatečně hydratovat. V případě, že na léčbu nereagujete, zajděte za svým kožním lékařem.

7) Sladkosti

Sladkosti a stres

Nepřisuzujte veškerou vinu vaší chuti na sladké pouze PMS. Stres ve všem hraje také svou roli. Výzkumníci Pennsylvánské univerzity zkoumali chuť na sladké u žen po menopauze a před ní. Výsledek se však lišil jen velmi málo!

8) Svědění kůže

Japonská studie u více než 2000 lidí zjistila, že chronické svědění kůže trápilo mnohem více lidí, kteří byli vystaveni stresu. Přestože stres je jedním ze spouštěčů svědění kůže, mnohem větší zásluhy si připisují úzkost a napětí. Stresová rekce aktivuje nervová vlákna, což způsobuje svědivý pocit.

9) Alergie

V roce 2008 potvrdili vědci z Ohia, že v době, kdy jsou lidé ve stresu, jsou jejich alergické reakce horší. Stresové hormony mohou stimulovat produkci IgE - krevní bílkoviny, která způsobuje alergické reakce, říká autor studie Janice Kiecolt-Glaser, PhD.

10) Bolest břicha

Úzkost a stres mohou způsobovat bolest břicha, spolu s bolestmi hlavy, zad a nespavostí. Jedna studie 1953 mužů a žen zjistila, že ti, kteří zažívají nejvyšší míru stresu, měli více než třikrát vyšší pravděpodobnost bolesti břicha. Jedna teorie tvrdí, že střeva a mozek sdílí určitý podíl nervových drah. Díky tomuto spojení se pomocí meditace či cvičení lze naučit zvládat stres a tím i bolest břicha. Pokud máte časté bolesti břicha, navštivte svého lékaře.

 

Na stres je úplně nejlepší cvičení, třeba těchto 7 cviků pro krásnější stehna a zadeček.

Staňte se fanouškem naší stránky a už nepřijdete o žádný článek: