1114

10potravin, které si dává denně k jídlu 9 výživových poradkyň

Publikováno 14. 5. 2016, Kategorie Zdraví a sport
1264 shlédnutí
10 potravin, které si dává denně k jídlu 9 výživových poradkyň http://www.womenshealthmag.com/food/nutritionist-diet-tips

Dobrá zpráva: Hořká čokoláda je na seznamu.

 

Ano, pestrost je kořením života – a také jedním z klíčů vyrovnaného jídelníčku. Ale přesto máme také některé potraviny, které obsahují tolik vitamínů a minerálů, že si je lidé, kteří toho vědí o zdravé výživě opravdu hodně, dávají k jídlu každý (nebo téměř každý) den. Zjistěte, které potraviny a nápoje je podle mínění výživových poradců vhodné jíst co nejčastěji – a zvažte jejich časté používání. A jako bonus navíc je to, že opravdu i výborně chutnají: měly by, když je tito znalci chtějí jíst tak často!

1) Pistácie

Potraviny výživových poradkyň - pistácie

„I když mám ráda skoro každé ořechy, na které ukážete, pistácie jsou jedny z mých nejoblíbenějších. Dvě velké hrsti přitom obsahují pouhých 160 kalorií, a navíc jsou plné zdravých tuků a jsou vyloženě chutné. Také je ráda loupu ze skořápek, což zpomaluje jejich konzumaci, takže si můžete lépe vychutnat jejich chuť." - Joy Bauer, nutriční a zdravotní expertka pro NBC Today Show a zakladatelka NourishSnacks , firmy, která prodává známé zdravé snacky.

2) Smoothie

„Vždy si dávám zelený džus nebo smoothie, protože je to bleskový způsob, jak získat živiny."- Katie Cavuto, dietoložka pro Phillies a Flyers.

3) Káva

„Má tolik výhod téměř pro každou část těla (mozek, kůže, srdce, atd.). Také jím každý den rukolu, protože je zelená a mám ráda její chuť - a popcorn, pro vysoký obsah antioxidantů a vlákniny." - Kristin Kirkpatrick, wellness manažerka v Cleveland Clinic Wellness Institute.

4) Řecký jogurt, mandlové máslo

„Upřímně řečeno, obyčejný řecký jogurt s nízkým obsahem tuku se může přidat téměř k čemukoliv (sladkému nebo pikantnímu!). Má vysoký obsah bílkovin, je bohatý na živiny a je nízkokalorický, takže je skvělý s ovocem a je snadným základem pro dip namísto šlehačky nebo majonézy. Teď je už také široce dostupný, takže po něm mohu snadno sáhnout, když jsem v časové tísni. Mandlové máslo je vynikající, má vysoký obsah bílkovin a nenasyceného tuku, a automaticky udělá každé občerstvení nebo snídani sytější (a také chutnější). Ano, je hodně kalorické, takže když si dáváme jednu polévkovou lžíci za druhou, můžeme to snadno přehnat (stačit by měla jedna polévková lžíce denně!). Dobře vás zasytí, zejména když konzumujete jako lehké občerstvení potraviny s vysokým obsahem vlákniny (moje oblíbené jsou hrušky), takže nemusíte sníst moc.’’  Jaclyn London, senior klinická dietoložka v Mount Sinai Hospital.

5) Čokoláda

Potraviny výživových poradkyň - čokoláda

A já také jím čokoládu, protože je vynikající. A tečka.", dodává Jaclyn.

6) Salát

 „Téměř každé hlavní jídlo, ať už doma nebo venku, začnu salátem. Hlávkový salát, okurky, rajčata, červená cibule a plátkované mandle jsou produkty, které používám, pokud si jídlo připravuji sama." - Keri Gans, autorka knihy The Small Change Diet.

7) Vejce

 „Já jím téměř každý den vejce. Zjistila jsem, že jsou ideální na snídani a dovolují mi získat opravdu jednoduchým způsobem bílkoviny, když mám hodně práce nebo se věnuji dětem. Přidané vitamíny, jako B8 – cholin, jsou také velké plus navíc! Také dávám vždy něco zeleného k obědu a večeři. V poslední době ujíždím na čerstvém hlávkovém salátu, a každý den ho používám jako super rychlou přílohu k obědu nebo večeři." - Brooke Alpert, zakladatelka B Nutritious.



8) Kapusta

 „Něco brukvovitého; brukvovité zeleniny jako růžičková kapusty, bok choy (čínská brukev) a kapusta mají vyšší obsah bílkovin než většina zeleniny a jsou v odborné literatuře rovněž spojovány s nižším rizikem rakoviny." - Michelle Davenport, výživová poradkyně ze Silicon Valley.

9) Mandle

Potraviny výživových poradkyň - mandle

 „Mandle. Od mládí jsem byla přesvědčena, že vyžaduji mandle, protože moje tělo potřebuje svou denní dávku vitamínu E. Mandle jsou stále součástí mého jídelníčku, ať už jako samotné lehké jídlo, nebo si je sypu na ovesné vločky, jogurt nebo salát. Kdyby se snadněji zpracovávalo avokádo, mohlo by to vyhrát, kvůli všem svým zdravým tukům a vláknině - a samozřejmě báječné chuti." - Keri Glassman, přispěvatelka časopisu Women's Health.



10) Ovesné vločky

 „Nemám jídlo, které bych si dávala každý den, ale tak z 80 procent mívám k snídani ovesné vločky s bio mlékem, protože mi chutnají, poskytují dostatek bílkovin a vlákniny, a to mi vyhovuje." - Mitzi Dulan, autorka knihy The Pinterest Diet.

 

Hledáte nápad na zdravou svačinu? Zde najdete ty nejlepší tipy na zdravou snídani.

Staňte se fanouškem naší stránky a už nepřijdete o žádný článek: